Çarşamba, Ocak 28, 2015

Lua Dersi #2: Lua'da io.write kodunun kullanımı


Selam beyler!

Dün söylemeyin unutmuşum, her gün bir kod öğreteceğim, dün plan yaptım, size hemen paylaşayım bir kaç gün sonra ise değişkenlere giriş yapmaya çalışacağız, daha sonra ise 1 - 2 hafta sonra if ve else'ye gireceğiz.


O zaman hemen başlayalım, io.write'ı neden kullanacağımızı anlatayım, nesneleri sınıflandırma kodudur. Mesela, elma, armut ve ananas diyelim, bunları sınıflandırmak için "print" kullanırsınız. Yani print'e göre yazarsak;
 print ("Elma", "Armut", "Ananas")
yazdık ve bize şu çıktı elde edildi.
 Elma       Armut       Ananas
 Peki bunları boşluksuz şekilde yazdırmak istersek, buraya io.write sistemi giriyor. Yani "Elma, Armut ve Ananas" meyvelerini o kurala göre yazarsak;
io.write ("Elma", "Armut", "Ananas")
yazdık ve biz şu çıktıyı elde ettik.
ElmaArmutAnanas
Bu çok karışık okunmuyor bile, o zaman şu şekilde yapalım kodu hem okunur ve hem de anlaşılır.

io.write ("Elma, ", "Armut, ", "Ananas")
 yazdık ve biz şu çıktıyı elde ettik.
Elma, Armut, Ananas
çıktısını elde ettik.

Bugünlük Lua'mızın ikinci dersini bitirdik, Şimdiden diyeyim, hemen öğrenip oyun yazmak için çok erken, kendiniz bol bol pratik yapın. Umarım dersi iyi anlatabilmişimdir. Bir sonraki dersimiz Lua'daki kodlama kurallarından bahsedeceğim, bol Lua'lı günler dilerim.

0 yorum:

Yorum Gönder